Något att vara stolt över

38.e essduva i ALGARVE mot hög konkurrens.
Detta för 2 år sedan.
Som den tävlings människa jag är,blev jag först besviken, jag vill vara etta.
När årets Ostseerennen började så bra med  en första plats inom räckhåll, blev jag också besviken.
Nu i efterhand kan jag se storheten i mina prestationer.
Det som nu är viktigast för mig ,är att gå vidare med dessa linjer till nya äventyr.
Denna linje ,efter BRAEVHEART, son eller dotter måste paras bra.
Chansen /risken finns att ingen nappar på mitt erbjudande om att sälja mina avelsduvor
11.an samma år på Dapirace är kullsyskonet till 94.a

lördag 30 september 2017

94.an blev 38.e essduva

Trots det "platta fallet" blev  94, 38.e essduva.
Efter den första besvikelsen,har allt vänts, till STOLTHET över en sådan bra tävlingsduva. 38.a i en konkurrens mot 2.288  tävlande från  internationellt erkända slag,är kanske det bästa resultat jag haft,trots många bra resuktat i Sverige

När kullsyskonet 93 visade sitt kunnande på DAPIRACE mes en 11.e plats hade jag lite förhoppningar på 94 i Algarve.
Tillsammans har de gett mig ett bra besked om vad och hur jag skall avla
8.an på  Ostseerennen är en kusin likaså vinnaren av DAPIRACE 2015

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

Träning,hur mycket och när.

8 1 5 !!!!!!