PAULA ,blev en PAUL

Paul(A)  köpte jag för att ha något
 riktigt bra till avel , efter att jag sålt mina avelsduvor, men det blev inte så eftertraktat,med mina avelsduvor,så alla utom en är kvar, honan i par 7.
Att honan PAULA blev en PAUL ,förbättrade
Inte situationen. PAUL köpte jag på en auktion,eftersom  han /Hon har ett blod som jag länge velat ha för att korsa in på min Braevheart linje.
PAUL fick sitt namn efter den berömda PAULIEN som är en av de största  One Day Longdistance, duvorna .(lång medeldistans).
Tävlad av DERWA, men med blod frånPaul Huls,därav namnet Paulien. När jag kom hem med Paul/Paula fick jag snabbt ett svar på om inköpet var rätt, 1.an på Algarve Golden race är av Paulien blod. Betänk att Derwa och Hooymanhar bytt sina super linjer med gott resultat.d.v.s national resultat. i var sitt land



Paul  som också har annat super blod än Pauliens. Han har dessutom GUUS blod   wounded Knee från Scharleekens med Benjamin blodet från Leo van Rijn
Bättre lång medel blod finns inte att uppbringa för en Svensk.
Att jag lyckats köpa 2 honor av internationellt toppblod, är för att jag köper från upphörs auktioner under sommaren, när det inte är "högtryck" på försäljning. Nu på hösten är priserna på topp, när alla börjar förstå att deras egna inte håller måttet


Samtidigt med Paul,kom en hona hem som jag köpt på samma auktion , den honan klarade transporten från Holland , utan att byta kön
Hon är efter det bästa från STEFAAN LAMBRECHT på fadersidan
På modersidan är hon halvsyster till PAUL




Dessa liksom alla andra av mina duvor är till salu.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

Träning,hur mycket och när.

8 1 5 !!!!!!