AVELN ,står för dörren

Trodde att min avel inte längre är det viktigaste i mitt liv.
Men....,.efter att,under lång tid, försökt sälja mina avelsduvor , inser jag att jag får avla ett år till ,eftersom nästan alla mina 15 avelspar är osålda.

ALLTSÅ, gör jag som vanligt  jag  ger duvorna en kur mot de vanligaste sjukdomarna,  med fokus på Thrikomonaderns,GUL KNOPP.  Vilken är grunden till de flesta sjukdomar utbrotten. Har jag koll på THRICON  är jag med i matchen. Nu har jag också gett  dem en utrensningar kur. Dvs en blandning av Korn och Havre  i ett par veckor samtidigt som de får Thrico kuren. Efter dessa utrensningar får de äta  vanlig mat och mycket mineraler.

I år skiljer  jag alla mina par  SOM VANLIGT.

Årets  par 1. Blir  FIGO MED  DOTTER BRAEVHEART 938.
En parning till OLR. Men samtidigt för blivande allround duvor.Snabba medeldistansare är det samma som förutsättningar för att få bra OLR resultat.
Tröga långdistans duvor hör inte hemma i modern brevduvesport.Möjligtvis  på Marathon tävlingar.
FIGOs stamtavla som är en bild av mitt "avels tänk"; världens bästa kortdisdansduva SPRINT , som har ett barnbarn som blev Olympia duva för Belgien på LÅNGDISTANS ,Mamman till OLYMPIA DUVAN är helsyster till min Vb J SPRINT en annan HELSYSTER är mormor till Tysklands nästa hona  2011,,
 FIGOS PAPPA Paraes på en helsyster till mamman på Sydafrika vinnaren vars avkomma paras på ytterligare Belgiska essduva linjer,Unicum , Kanibaal-Rambo

När NILLE, var ny fick han en hel kull från mitt avelsslag, som gåva , bland annat från FIGO och BRAEVHEART sonen. Ungarna därifrån gjorde väldigt bra ifrån sig på Smedstorps OLR






Årets par 1
 Har förutom FIGO, Min bästa hona Braevheart dottern 938


Sammanfattningsvis är det här paret ett troligt OLR succé par som jag tolkar det ,har paret allt till framgång,
FIGO tävlade riktigt bra på medeldistans på och 938 stammar från det bästa som finns på OLR och har själv gett bra på Olr
Son BRAEVHEART 938 och 11.a på DAPIRACE


Kommentarer

Menar du paret eller var för sig eller 11.an på Dapi ?
Skicka ett mail ,så svarar jag där
askbengt54@hotmail.com

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

Träning,hur mycket och när.

8 1 5 !!!!!!