RÖDE SPRINT 96

Jag har gått och tittat på ett par ungar som till det yttre ,gjort mig nyfiken, 95 och 96,två röda efter Lambrecht 719 med Sprint 150.
De har gått i avelsslaget ,men jag har inte känt på dem. Men idag tog jag honan 95 och kunde konstatera att hon var helt perfekt.  Hon är ca 2 och en halv månad,för ung för att kunna göra en helhets bedömning men jag blev tagen av hennes fantastiska kropp.
En blädje att få konstatera att det jag trott på under många år(BRA AVEL ÄR INGEN TILLFÄŁIGHET) Stämmer, skaffa bra duvor får du till slut vinnare.
95, en hona behöver lite tid för att nå sin potential,kroppsligt.

96 hanen som fick mig att dansa,när jag fick honom i handen, är lite bättre,kanske just, för att han är en hane.

Tydligen har kombinationen SPRINT x LAMBRECHT  den påverkan på mig ,för i våras  visade Tord en hane efter par 4 också av samma kombination som fick oss i gungning

Duvor av super stam ,måste också ha en super fysik för att få mig SALIG.
96 har det redan och han kommer att bli ett tillskott i avelsslaget
95  får vila en tid innan hon blir parad,





Systern 95



Ryggslutet

Kommentarer

Anonym sa…
Vilken unge är den på bilden?
95 eller 96?
Anonym sa…
Ta en bild på honan också!
Anonym sa…
Tack! Vill du göra en beskrivning på henne kroppsmässigt genom att jämföra henne med din "Ali"?
Hon är lik ALI , DOCK ÄR DET ORÄTTVIST ATT jämföra en hane med en hona , 96 är kanske rättvisare efter som det är en hane. Dock har hon trots att hon är mindre en stabil kroppsbyggnad där övergången från ryggen till stjärten är perfekt, läger in en bild på ryggen,96 har en direkt vibration i vingen och i kroppen när han varit i handen en stund. Vad jag minns av ALI,kom en under en senare period i livet. 95 har allt som 96 har ,men är en hona som fortfarande utvecklas
Peter Chr. sa…
Hej Bengt

Verkar vara en mycket genomtänkt parning,som du vet har jag Sprint-duvorna som favoriter.

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

Träning,hur mycket och när.

8 1 5 !!!!!!