Bra byte ?

 Mitt "stampar ", 4.e Ess Duvan  x dotter Braevheart, blir omparade i år

En anledning  är att jag har för många efter dem i avel redan och att jag har ett par st  som reserv i slaget ,vilka inte är parade redan utan sitter för framtiden  + att två senungar efter  dotter Braevheart med son Braevheart  också sitter i reserv slaget alltså behöver jag ny " input"  och därför fick dotter Braevheart  en  ung hane av Lambrecht blodet              " Stefaan 61" och  4.e Ess Duvan fick en  ung , faktiskt den yngsta i slaget Toppstar 240, den hona lade sitt första ägg i går kväll redan. Ungarna från paret är avsedda för OLR.

På tal om OLR blev jag besviken på ungen efter STAMPARET,  som "bara"  blev  andra bästa svensk på Ostseerennen finalen, men förklaringen till det fick jag efter tävlingen,då jag fick reda på att ungen 001 kom hem skadad från tävlingen och så pass skadad att den togs bort från Auktionen som hölls efteråt



Stamparet 



TOPPSTAR 240


Toppstar 240 är väldigt ung,lika ung som Stefaan61 som har 5 ofällda fjädrar

Det gamla paret får nya  väldigt unga partners,Bra tror jag

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

Träning,hur mycket och när.

8 1 5 !!!!!!