Nördarnas nörd

 




Jag är en duvnörd

Tro det eller ej,men jag har , sedan jag blev nykter, försökt att inte vara så nördig. Då nördigheten är så nära alkoholismen i sitt sätt,en maniskhet som lätt går över i  alkohol användande för att få lite lugn o ro för stunden, men som inte stannar där för alkisar.


Den senaste nördigheten innan ,jag blev nykter, var att se hur br Janssen avlade för att nå framgångarna de hade ,samtidigt hade jag börjat  med Meulemanns duvor och skulle naturligtvis ha fullständig koll på dem också. Det positiva med den tiden var att jag förstod  att allt som skrivits om br.Janssens inavlade stam inte stämde, likadant var det med alla skrönor kring Meulemanns.

Nu har jag varit nykter så länge att jag kan unna mig ett återfall i nördighet. 

När jag fick kontakt med Gehrken för 12 år sedan och skaffade en unge efter hans Dirk,som är en helbror till vandenBulcks OLYMPIC ROSITA  efter det kom en Hona till mig som jag döpte till Rossita,mamman där var en helsyster till 300,mamman till Olympic ROSITA.  I samband med att jag köpte ROSSITA,dök nr 498 upp i våra många samtal och Olaf sa att 498 var den kanske bästa och värdefullaste av alla vandenBulck duvorna .av idag. Föräldrarna betraktS idag som stampar nr 2 trots att flera experter, menar att det är det absolut bästa paret. Hanen där är broder Goede Rode(helbror till Goede Rode,pappa Kittel) Honan I paret är 40.000 duivin

Ovan 300,mamman till Olympic ROSITA  ,och heisyster till 498

498 och hennes syskon dyker upp i Stamtavlan på flera Nationella Essduvor, inte bara i Kittel stamtavla,där 300 är mormor, 498 är mormor till Lincia hos LAMBRECHT  dessutom har jag ett barnbarn till 498, min Blauwe Lambrecht 414. Et

t barnbarn till min Rossita är i Sverige en essduva med toppriser hos  Patrik Hedström 

Här nedan ,Stamtavlan  på Lincia och hennes bild




Min 414 ett barnbarn till 498

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

8 1 5 !!!!!!

Träning,hur mycket och när.