Den kanske viktigaste nyparningen


 

 Son Braevheart  x Blauwe Lambrecht 414

Den här parningen gör jag av samma anledning som de andra nyparningarna, för att försäkra mig om att ha bästa tänkbara  avelsduvor  till nästa år när jag i höstsäljer ut alla mina avelsduvor för 2022 

Eftersom jag inte tål dåliga duvor och inte har råd att köpa nya av rätt klass gör  jag dessa parningar nu i sommar. 

Braevheart 880 har den absolut bästa stammen för OLR. Pappan Braevheart  finns inte längre , därför är det ännu mer kostsamt att skaffa en ersättare. Att jag och många med mig har haft glädje av  hans gener  är omtalat,den som varit mest öppen om det är Patrik Hedström  som vittnar om hur en son (363) gör under hos honom.



Ingen kan  väl ha missat den kärlek jag känner för Lambrecht originalet  414. Ibland  hittar man rätt i brevduve djungeln i sökandet  efter det absolut bästa,den här gången gjorde jag det.





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

Träning,hur mycket och när.

8 1 5 !!!!!!