Könsbyte och annat ställer till det

 Ja, könsbyte, brukar jag klaga på varje år vid den här tiden(parningstider). Jag gillar unga brevduvor ,då jag och många med mig anser att ungdomen ger bättre avkommor  än äldre .

Sedan finns det annat som ställer till det, min envishet,  om att min STROKE  inte gör skillnad för hur jag fungerar, tydligt blev det när en god vän kom på besök och ville se på mina honor och jag tror att en viss 060 som jag tidigare(innan Stroken) hade placerat hos hanarna,  var en hona.  Min vän läser av ringen och kunde konstatera att 060 är far till en av hans bästa.  Att 060 är en hane kunde jag få bekräftat ganska snart när jag började provpara mina tänkta 8 par.

060 flög genast upp till mit tänkta par 5 och jagade ut hanen,en ung hane efter Blue  Harry  x Kittelina, direkt  parade han 060  på sikt  med honan ,AnnasFavorit. Därmed blev den unge hanen 301 förvisad till golvet . Väl där  vaknade lusten till en hona och samtidigt var den unga ROMARIA utan hane eftersom NORRMANNEN blivit en norska(könsbytet) om de trots den ringa åldern  får ägg och ungar är jag väldigt nöjd med den parningen  samtidigt som 060 får en perfekt hona .

Fler nya unga som ställer till det för mig är MYBEST KITTEL  OCH PORSCHE . My Best  Kittel  hade jag tänkt mig till Braevheart 880, men denna unga superduva var inte alls imponerad  av en gammal gubbe som Braevheart sonen, så det blev inget där. Därför satte jag ihop mitt favoripar från förra året Braevheart  x RödaSprint, igen. När MYBEST KITTEL  slapp den gamle och kom ner på golvet  dröjde det inte länge förrän  hon parade sig med Porsche sim var tänkt till blauwe 414 , Lambrecht honan. Men  jag parade 414 med Toppstarens Sprint  tidigt i vinter för att få mer avelsduvor  efter de båda

Toppstarens Sprint  blir även parad på Stefaanie651 

Här nedan bilder på många av mina honor









Jag hade naturligtvis  önskat bättre bilder, men jag föredrar att  satsa mer på bra gener än på bra bilder

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

8 1 5 !!!!!!

Träning,hur mycket och när.