GLÄDJE!!!!

⁹h

 Ja, märkligt att känna så stark glädje för ett par  befruktade ägg, när jag hanterat brevduve ägg i mer än  60 år.

Glädjen kommer från att jag kontrollerat min Braevheart dotters ägg(genomlyst dem)


Och kunde konstatera att äggen var befruktade ("spindeln"


"var utveķlad). Eftersom Braevheart dottern,938, hade problem med att alla äggen  inte var så befruktade 2022  tänkte jag att ett år senare  kan det inte bli bättre, men ,jo så var det. Hanen hon valde till far till sina blivande barn , var ingen annan en AUREUSSON!

AUREUSSON  är efter en helsyster till Olympic Rosita. Denna syster till olympic Rosita när även farmor till Gehrkens  essduva på Dapirace,  som blev utnämnd till bästa Europeiska olr duva det året
 
Nedan ,min helbror till Gehrkens  essduva på Dapirace 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

8 1 5 !!!!!!

Träning,hur mycket och när.