Braevheart 63

 Braevheart  63 växer i mina tankar.  Hon var ung och väldigt liten när hon kom, men  jag har lärt mig genom åren ,att små intetsägande Braevheart  avkommor kan hävda sig mot allt motstånd . Många,jag också, har kännt att så små duvor ,kan inte  hävda sig.  Dock bryr sig inte BRAEVHEARTARNA om det utan vinner runt om i världen i div. korsningar. Här hemma har vi sett Sprint och Figo blod ge vinnare i Malmö  med Braevheart duvor samt i Blekinge i korsning  med Nordstrandare. De verkar ge trygghet till de  snabbare och snabbhet till de långdistans aktiga

Min nya Braevheart 63 som jag fick på inrådan av Olaf Gehrken  ser bättre  och bättre ut  och det viktigaste är att hon tilltalar  mig trots storleken 

På stamtavlan ser man att fadern är bror till , nästa OLR Duvan i Europa  och till min Schimmel 370  

Mamman är en  direkt dotter till BRAEVHEART  med en helsyster  till Heremans  Nieuwe Olympiade 




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

8 1 5 !!!!!!

Träning,hur mycket och när.