Norskan är BLIND

 Ja, tråkigt nog är Norskan blind 0å ena ögat, efter att ha blivit misshandlad  av sin hane. 

VÅLD I NÄRA RELATIONER, Heter det när det händer bland människor.

Trots mitt eget missbruk slapp jag förnedra mig själv till att slå en kvinna jag "älskar".

Jag är usel på relationer (kärleks) men trots att jag lnte varit våldsam har jag lyckats förstöra de flesta relationer jag haft med min vassa tunga 

Åter till Norskan,  hon satt hoppakurad i ett hörn under en lång tid  , jag höll henne vid liv genom att ha henne inlåst i bur med golvet täckt av foder, så att hon skulle hitta lite mat ,  efter några  veckor fick hon bo bland ungarna och själv hitta mat och vatten på  vanligt vis.

Efter en tid verkade hon mogen att para sug och lämpligt nog hade Toppstarens Sprint  blivit ensam, då jag sålt Lambrecht 414 till Danmark.

Det var till en början svårt att hitta  till rätt box , men det blev bra och snart låg det 2 ägg I reden  och igår var en unge född

Norskan är efter sprint150 dotter till vbJongeSprint  och nu är hon mamma till en unge med toppstarens Sprint  en kanon parning




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

8 1 5 !!!!!!

Träning,hur mycket och när.