2 0 2 3

 2023 var för mig  ett år av glädje och lycka, men också motgångar, fysiskt

Glädjen, jag hat blivit morfar till en flicka som nu är ett par månader gammal.  Hon lilla BELLA  har gjort mig lika löjlig som alla andra far och morföräldrar,  "det finns ingen sötare  än mitt barnbarn "

Hon föddes den 25 oktober, dagen innan min 35 års dag som nykter alkoholist och 2 dagar innan jag fick min hjärtinfarkt .2023 var också ett år av rehabilitering,  efter min hjärnblödning, som jag tyckte hade gjort bra verkan , och jag började känna mig i hyfsad form, men då sade en Neurolog att jag skulle  få Alzheimers och därmed en Demens.  Det var ju ett chockerande besked, som gjorde att jag tog beslutet att sälja mina avelsduvor och bara behålla ungar efter dem.  Senare gjordes ett nytt test på mig , med ett ryggmärgs sorov som visade att jag inte alls kunde få Alzheimers. Ett härligt besked om även  förvånande. Sedan konstaterades att det var på grund av mina blodförtunnande  mediciner dom gjort att jag fick en hjärnblödning,  alltså togs all blodförtunnande medicin bort, vilket bidrog till att han i slutet av oktober fick en hjärtinfarkt,  dock hade jag en tröst i att jag fått mitt barnbarn Bella då jag låg inlagd. Jag ÄR OERHÖRT TACKSAM  FÖR ALL HJÄLP JAG FÅTT AV SJUKVÅRDEN. LIKASÅ AV HUSTRU OCH MINA BARN SOM ALLTID FUNNITS TILL MIN HJÄLP.

Förutom all rehab på lasarettet,  ger mina duvor mig mycket  hjälp,att bli bättre. Därför lät jag inte katastrofen, (,mårdataken) knäcka mig,

Har sett till att skaffa fler så  att jag nu har 10 avelspar  ,någon helt ny(Best Porsche 4 t.ex) Sedan har jag fått låna honor från QADAN,  han som chockade Malmö genom att som nybörjare  vinna nästan varje vecka och speciellt  när han vann 4.ggr i sträck med en ettåring,  efter honom fick jag låna enhona.

Har en hona på gång från Gehrken  som kanske inte kommer till avel i år men...



All glädje och accepterande av motgångar  beror på det faktum att jag lever ett nyktert  liv som har gett mig tillgång till mitt känsloliv, när jag drack lärdejag mig att stänga av alla negativa känslor ,samtidigt som jag kunde förhöja de positiva med en grogg extra, tills ångesten kom och jag bar tvungen att dricka så mycket att jag somnade medvetslös.

Tänk att jag går och lägger mig nykter varje kväll och vaknar nykter var morgon, 

 Nedan jag och Bella 






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

Träning,hur mycket och när.

8 1 5 !!!!!!