Jag flyttar







 Ja jag flyttar  nu,till en mer anpassat boende, Då jag fortfarande  har kroppsliga problem och har en alltför stort hus med en jätte tomt att sköta .



Mitt slag är litet men ändå krävande för mig  så  jag tänker att jag skaffar mig ett mini slag och får ned från mina 10 avelspar till 5-6  par  så att jag har kvar kontakten med brevduvesporten   som varit  mitt liv i över 60 år

ALLTSÅ SÄLJER JAG ALLT UTOM DE 5-6 PAR som jag behåller i mitt tänkta  mini slag

Jag  säljer allt och behåller bara det som blir över.  Alltså säljer jag  ca 20 ungar  och 20 avelsduvor  Dock  är 4 tyska ungar på väg hem  i november  som jag inte kan  sälja än  mest  av Drapas Best Kittel  blod. Bl.a ett barnbarn Maverick. 

Bland ungarna är det mest av de "gamla " Btaevhart och Sprint samt Lambrecht blod  som jag säljer för 500 kr st, de "nya" Porsche  ⁰och Best Kittel  avkommorna är lite dyrare

 Avelsduvorna kostar vad dom kostat  mig ich det har oftast varit billigt

Här är några av dem på bild


Först 70  ,efter Sprint x Lambrecht 


497 efter dotter Braevheart 


Par 10Best Kittel x Porsche 



  Son RÖDE SPRINT ORIG  GEHRKEN 
447  EFTER DIN BRAEVHEART x Sprint
Orig Gehrken 
460 min favorit ,sedan födseln 
Norskan  är tyvärr blind på ena ögat






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

Träning,hur mycket och när.