Framgångsrik avel 7

nr 6 avslutade jag med att skriva att malmö-trelleborg fick söka svaret i någonting annat än LÄGET. Och så är det svaret måste man söka efter. "Den som söker skall finna"
Ett tips; Läs artiklar om duvor med öppet sinnelag,var kritisk när det gäller dina duvor,du har inte världens bästa.Idag har jag bara 6 avelspar hemma + några i HENRIKSSON-ASKs ägo.
jag har de senaste åren importerat mängder av duvor men idag har jag baraSprint jr, AsksBourges , Legolas ,Magic och kyrkeduvan kvar. Många riktigaAvels ess har jag sålt efter noggrannprövning. TÅN,Gommaire,Fenomenale,National1161,49,RAFSON/dotterPrangepojken,Aragorn med flera .TÅN mor till 40 och i par med Gommaire gav hon honan som i par med PLEXUS gav honan som i par med LEGOLAS gav malmös bästa unge ´08. TÅN sitter i Mölndal hosULF JÖNSSON .Mölndal har blivit lite av en Koloni av Askduvor, Gommaire och Fenomenale ,Två ypperligga avelshanar sitter Hos bäckman, Umed vet vi fick sina första fantom result(Varaktiga)
efter ett par ungar han fick efter en son till Gommaire med en hona EFTER 237,SEDAN HAR HAN KOMPLETTERAT EFTER HAND OCH KÖPT NÅGRA ORIGINAL rÖDER OCKSÅ.
Jag varken säljer eller ger bort duvor som jag inte tror på. National1161 kom till Richaed Mattsson och har stor del i de framgångarhan haft. Ridell i malmö har stor(Största )del av sina duvor via mig. En av de sista en hane efter son NATIONAL1(Raf) gav med en röder hona bästa ettåring i Malmö ´08. En syster till honom (dotter Raf) parade jag på Asks Bourges som gav en hane som som jag nästan tvingade på HYBERG och Danielsson som kom för att handla lite nytt.
den hanen jag tvingade på HoD parade de efter inrådan från mig på 49 orig Röder som de också köpte därifrån kom två hanar som Danielsson tävlat med som ettåringar.de var först hemma nästan varje vecka i slaget,vars en unge fick de här två som blev de två bästa i slaget .
Jag menar att vi på österlen har bättre duvor därför vinner vi
av någon anledning behåller de flesta duvgubbar kvar sina gamla avelsduvor som aldrig har eller kommer att ge något vettigt

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

8 1 5 !!!!!!

Träning,hur mycket och när.