Är vi på rätt väg??

Jag skrev för en tid sedan om ungdjurstävlingarnas vikt vid sortering. Det har jag lärt mig från mina utländska kontakter. Jag trodde att ett sådant inlägg skulle få ev. beslutsfattare att tänka till så att vi kunde få en diskution om det här på nätet kanske med följd att medlemmarna sa sin mening.
Jag Tycker att ungdjurstävlingar är viktiga för att få bra sortering bland de blivande ettåringarna. Nu när jag fått klart för mig hur flygplanen ser ut för ´09 ,kan jag konstatera att det blir färre möjligheter att sortera sina ungar efter resultat.
Jag tror att fler tävlingar med ungar är ett måste om vi på sikt ska kunna höja kvalitetsnivån på våra slag.
Tyck gärna till genom att lägga en kommentar här på bloggen

Kommentarer

Sava sa…
Jag tycker också att det är viktigt att vi har fler tävlingar både med gamla och ungar/na, så att vi har en riktig sortering från början till slutet! Jag förstår inte varför vi inte flyger hela Augusti och September, det är bevisat att i September är det bra väder, om vi vill ha sortering på duvor efter bra resultater måste vi ha mer tävlingar!
Sportlig hälsning från Sava!
Hej SAVA ,
intressant tanke om tävlingar hela Augusti o September !Jag kan tänka mig att vi tävlar gemensamt med både gamla o ungar. T.ex. ett Höst mästerskap som är öppet för både gamla o ungar.troligen skulle vi få ordentligt med duvor på sådana tävlingar.
Bengt

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

8 1 5 !!!!!!

Träning,hur mycket och när.