Inteelt Dirkje,nu skåning

Inteelt Dirkje,mamman till min Legolas är sedan några timmar i min ägo.
Förutom att hon är mamma till Legolas är hon också mamma till fadern till Reg förbunds vinnaren mot 22.500 duvor på 52 mil.
en HELSYSTER TILL legolas är också inköpt ,dessutom en helsyster till REG.FÖRBUNDSVINNAREN.
eftersom jag fortsättningsvis inte heller kommer att tävla kommer jag att erbjuda dem som vill att få ungar efter alla tre, först till kvarn gäller

Som synes är detta en inavlad(Inteelt) hona på världens just nu mest attraktiva duvor
Kleine Dirk och Beatrixdoffer(också ursprung till Pranges bästa)

Kommentarer

Tjotten sa…
Och hur hamnade hon hos dig???
Ja ,eftersom jag sedan jag fick min Legolas insett att vissa duvor är bättre än andra,var det naturligt att försöka få tag på det bästa jag kan tänka mig. Min legolas har gett Malmös Bästa o8.
Tord fick köpa ett syskon till Legolas av mig som gav ae bästa hos honom 08 och en av de bästa 09.
Kullsyskonet fick Jocke i Nyköping .
Syskon till Legolas är far till vinnaren i Regionförbundet i Tyskland mot 22.500 duvor, Tänker att jag kommer att ha nytta av henne tillsammans med mina Marcelisar och övriga, t.ex. hereman-Custers hannen.
I övrigt är det naturligtvis ,somalltid en chansning men jag tror att bra duvor i rätt parning fortsätter att producera bra .
presenterar snart kommande parningar här på bloggen
Anonym sa…
Du skrev jo tidigare att du vill ha korsade duvor som avelsduvor!
Vad är detta? :-) Bestäm dig! :-)

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

Träning,hur mycket och när.

8 1 5 !!!!!!