Älska din nästa !!!!

Att älska sin nästa ,är, borde vara ,självklart för mig.men på vägen från min barndoms ,för mig,underbara söndagsskola,via alkoholism till nyktert liv hände något som ibland gör mig rädd,nästan skräckslagen. Jag tycker ibland att jag kommit långt med mitt liv sedan jag blev nykter. Ändå kan jag dras med i de tankar som jag avskyr; Homofobi , främlingsfientlighetm.m..
Nu i dagarna har jag läst på FORUMET hur vi i vårt lilla förbund lyckats splittra oss så att ett separat SMÅLANDSFÖRBUND bildats. Tydligen är de flesta småländska duvgubbar invandrare. Vilken succe , att man lyckats med det jag önskade för 20 år sedan ,att vi skulle ta hand om den stora gruppen invandrare som ofta har ett genuinare djurintresse än vi ordentliga svenskar.
Bengt
En korsning på fädernet på skåningx sörmlänning och mödernet norrläning(med troligt Same inslag)
Kanske är det anledningen till att jag vill älska min nästa, jag är inte längre så rädd eftersom jag inte är en renavlad skåning

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

8 1 5 !!!!!!

Träning,hur mycket och när.