Årets första ägg

Första äggen för året /säsongen fick jag idag,efter min Superhane med en hona av  internationell kvalitet. RAMBO GIRL.
Jag tar 2 Kullar i den här parningen,Sedan paras hanen om och honan säljer jag,
nästa parning för hanen blir med MIRAKEL honan,som jag sedan säljer.
Varför gör jag så?
 Jag har haft en enda duva av den klassen som VB Jonge Sprint,och jag har inte den ekonomin som krävs för att skaffa nya bra honor till honom hela tiden,därför säljer jag honorna för inköpspriset som kan vara betydligt,med svenska mått mät, sedan söker jag upp nästa hona som kan vara av tillräcklig kvalitet, och efterhand har jag skaffat mig en genpol av barn till VB Jonge Sprint,som jag förhoppningsvis kan använda i flera år.
F                                                                                                                                                                                

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

8 1 5 !!!!!!

Träning,hur mycket och när.