JIPPI!! Förbundsmöte snart!!!

Ja , nu är det förbundsmöte snart. Det fanns en tid då jag längtade efter att få komma till förbundsmötet, träffa duvgubbar, utbyta erfarenheter ,få se andra gubbars bästa duvor.

Dock bröts den längtan till förbundsmöten abrupt av en förbundsledning som då i början av -70 talet, jag var då 18 år, HADE GLÖMT MEDALJERNA jag skulle få för mina förbundsettor det året. Dessutom fick jag inte den utmärkelse som jag borde fått! Bästa junior,jag var faktiskt det då ,kanske bäst i Sverige överlag bland alla medlemmar.Men... jag hade ju en förälder som var aktiv duvgubbe,så jag var förmodligen diskvalificerad av den anledningen. Otydliga regler,  det har varit så hela tiden, ingen har riktigt visst vad som gäller.
Jag är ju i grunden en riktig STREBER som inte ger upp för såna bagateller, ville bli bäst. till slut blev jag tillsammans med min Far ,bäst i landet på långdistans och flera ggr distrikt mästare.
FRÅGAN är? Hur går det till  idag ? Besökte nyligen en nybörjare trots att han bor i ett av de största distrikten inte får någon hjälp av "klubbkompisar" ,. Har funderat på varför! Finns det hjälp att få? Eller har vi så litet kunnande att vi inte kan hjälpa.?

 Det är här Förbundet kommer in. Varför har vi ingen utbildning i Brevduvesporten? När jag var i början av min karriär ,Blev medlem 1967, fanns det utställningar i de flesta distriktet där folk träffades för att diskutera duvor,och lära av varandra. Dessutom var det ibland föredragshållare som fick oss att "tända " till
Jag hoppas att de som besöker  förbundsmötet har förslag till förändringar som inte bara handlar om STATUTER utan det som är viktigast. BREVDEVESPORT

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

8 1 5 !!!!!!

Träning,hur mycket och när.