TIPS,KleineDirk,Jonge Sprint,Golden Lady,Kanibaal.

Mitt senast förvärv, en ung hona efter son Tips x dotter Kanibaal.
Kommer att sitta på VB Jonge Sprint föratt bredda avelsbasen. Tips gjorde sig och sin ägare Marijke Wink världsberömda med sina fantastiska resultat med barnen till Tips; ,Reza, Farah Diba, Drum m.m. som alla blev nationella ess eller vinnare , Tips köptes så småning om av Eijerkamp. Tips far ALADIN är avbildad här nedan  liksom Aladins pappa ,KLEINE DIRK, och hans Mamma ;GoldenLady, Att MR Allenig också är på bild beror på anknytningen  med Jonge Sprint, se stamtavlan. Kate som hos Eijerkamp blivit förälder till säsongens toppar på One Million Dollar race är syster till Mr.Allenig som är efter kates Syster hos Koopman som f.ö. gav  förra årets framgångsungar på Million Dollar Race, Kanske det står klart varför jag köpt honan till min  helbror Jonge Sprint.  
Jag hade tänkt kalla min nya hona för KLEINE LADY DIRK  jag hade lika gärna kunnat kalla henne för Kanibaal honan med tanke på allt kanibaalblod som rinner i hennes ådror, mamman är dotter Kanibaal precis som Golden Lady,mamman till Kleine Dirk
.





Kommentarer

En Dotter TIS äe just nu på PIPA Auktion ,står just nu i 10.000 euro, eftertraktad eftersom Eijerkamps menar att det nog äe slut med ungar efter Tips,han har bara befruktat 2 ggr i År
Skall naturligtvis vara 2010, i år ,är 2011
Anonym sa…
Har du fått någon bra duva efter denna?
Hade henne en kort tid. Hade inte möjlighet att testa

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

8 1 5 !!!!!!

Träning,hur mycket och när.