40, en charmör!!

40, Annas favorit hane som tävlade som en GUD, är 13 år född 00 i februari. Han fick behålla sitt fack i avelsslaget som han de senaste åren försvarat och bevarat trots många tuffa medavelshanar. Hans box är högst uppe i slaget(naturligtvis) och jag tänkte att eftersom han är så gammal ska han inte behöva paras så tidigt men en dag för ett par veckor sedan såg jag att 40 låg vid nätet som skiljer avels hanar o honor åt och parade sig på sikt med en väldigt ung  flicka ( född i augusti) efter en syskon parning på ALI och Lovely Rita. Jag släppte i honan till 40 och de har sedan dess varit sig i sin box,skönt tyckte jag eftersom 40 gärna ville ha boxen intill och därmed  framtvingat blodvite hos sin granne. Döm om min förvåning när jag för några dagar sedan upptäckte 2 ägg i reden som jag i dag kunde konstatera var troligt befruktade. 40 har lyckats bra i aveln,bl.a är 2;an national SOLTAU  hos Manfred Kock ett barnbarn.  En hemsk tanke slog mig HAN ÄR JU EN PEDOFIL ,inte bara en CHARMÖR

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

Träning,hur mycket och när.

8 1 5 !!!!!!