Bourges Boy en vanDyke av det fungerande

Bourges Boy,s stamtavla,som Ni ser är han en produkt av  en helsyskon parning. Son BOURGES , Louis, med sin kullsyster Louisianna. Trots inaveln fungerade han på tävling,så till den milda grad att han tog 48 priser och blev 2,a i RV ,ets essduvetävling. När jag också vet att helsyskon till honom gjort fantastiska resultat i aveln,var det inte svårt för mig att köpa honom. Helbrodern ,Asks Bourges, har gett betydande intryck i den österlenska brevduvesporten med Danielssons Matador ,16, och 16.s borsbarn som dessutom gjort nationalflygningarna osäkra för gemene man. Bourgesboy är halvbror till min Legolas som bl.a gav Malmös bästa unge. Dessutom har barnbarn till Bourgesboy legat i topp i ett annat förbunds essduvelista. Samanfattningsvis kan man se resultaten  på stamtavlan vad gäller Bourgesboy,farfar "BOURGES" blev 2.a nati Belgien för v.Dyke mot 40.000 duvor,ett barnbarn blev 1,a iregionen i Tyskland mot 22.000 duvor, farfars bror heter "KANIBAAL" och vad han gjort ia sin döttrar "Golden o Diamond LADY är bekant, jag säljer honom och många allt för bra duvor eftersom jag går ned från ett 20tal avelspar till 10 Priset för honom diskuterar jag med den som är intresserad SÅLD!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

Träning,hur mycket och när.

8 1 5 !!!!!!