AN LI SON en kinesisk "coming man"

Visste inte vad han skulle få för namn,men eftersom han är ringad med en kinesisk ring tyckte jag att ett kina inspirerat namn passar. När jag nu tittar på namnet påminner det mer om Korea. Dock är det en fantastisk liten sen född hanunge som redan visar kampvilja och slåss för att behålla sin plats mot de gamla hanarna. Namnet är en lek på hans påbrå. Mamma är ANN pappa ALIoch han är SON= AN LI SON eller får han ha ett svenskt son namn Anlison
Jag tror lika mycket på honom som jag trodde på ali för 3 år sedan, just på grund av beteendet i slaget.Jag minns när RAZGAR o JAFAR kom påbesök vid den här tiden på året och Ali också var senunge men beteede sig som att han ägde världen.Ett år senare när Jafar var på besök visade jag honom New Ali eftersom jag då var säker på New Ali s storhet redan som liten,på våren efter fick RAZGAR låna New Ali till avel och fick ungar det året som vann dubbelt i Malmö distriket. New Ali lämnades tillbaka och Razgar fick med sig en Helsyster till honom som gav avkommor som iår gav den bästa ungen i malmö. Det är enkelt med avel när man har rätt utgångs material.
Jag fick rätt med VB Jonge Sprint en helbror till Jonge Sprint. Jonge Sprint tog 5 ettor och några tvåor o treor som unge och blev beskriven som BÄTTRE ÄN SIN FAR, Fadern Sprint hade inte det antalet toppresultat som unge,men under sin karriär hade han 22 rena ettor därav 4 mot fler än 50.000 duvor. Ytterligare än hel bror till Jonge Sprint,ZION vann en national etta för Marcelis efterträdare ,Eric Berckmoes,som dessutom med en syster till jonge Sprint gav BABETTE som blev Olympia duva för Belgien på LÅNGDISTANS,en 100% Marcelis,världens bästa kortdistans slag!! Kanske det är så att Sprint duvorna orienterar sig snabbare och inte behöver flyga så länge som de "riktiga" långdistansarna.
SPRINT har en inte helt klar stamtavla,fadern fick Marcelis från sin Svåger.det var Oude Sprint som var en "ren" Marcelis eftersom svågern hade allt från Marcelis. Dock kom inte Marcelis ihåg exakt vilka föräldrarna var,Oude sprint parade s på  en hona efter POOT av marcelis gamla essduve linje. SPRINT parades senare på RITA som gav de här omnämnda Jonge Sprint duvorna. Rita var en korsning på Junior som var efter stamparet hos Marcelis. med en dotter till Sterkensfantastiska superduva som vann 50 första pris,inte konstigt att VB Jonge Sprint avlar bra med sån stam.
Mamman till Ali var Inteelt Dirkje som gav min LEGOLAS,min bästa dittills , En helbror till Legolas gav med en Röder hona en hane som blev Region förbundsvinnare i Tyskland mot 22.000 duvor på 50 mil.
Ann som är mamma till min nya favorit,AN LI SON och är beskriven på bloggen för en korttid sedan om man läser stamtavlan rätt är det tveksamt omdet kommit någon bättre hona till Sverige någonsin,så förutsättningarna finns för en avels succe med AN LI SON
AN LI SON ´s stamtavla

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

8 1 5 !!!!!!

Träning,hur mycket och när.