DET VAR INTE BÄTRE FÖRR

Nä . Det var inte bättre förr,det var lika dåligt.

 

 När jag började 1967 efter att ha haft min fars gamla duvor att sköta  ,fick jag nya av mina nya "klubbkompisar" ,fick 4 st som efter ett par släpp var borta,men eftersom jag började bli intresserad skaffade pappa nya bättre till mig. Med de första ungarna blev framgången ,omedelbar med distriktsvinst.

Så behöver en start vara,inte med "HJÄLPEN" från klubben utan hjälpen från min far.  Dock hade  förbundet ett avelsslag ,från vilket nya medlemmar kunde få ungar. I dag finns det inte längre och tankar från förbundet,kring något så ny skapande finns nog inte längre.
Hade det funnits någon PR gjord hade det kanske varit en bra ide. Nog hade de 38.000:- bättre kunnat använts till PR,än till gratis nationaler.

Vi hade under en period en väldigt bra ordförande ,Lennart Lindgren, som stod för nya tankar,men som blev så illa behandlad att han så småningom slutade

Dagens styrelse har gjort ett jätte jobb när det gäller ekonomin(förutom den grova missen med gratis nationaler)
Dock behövs en ny Ledning eftersom de tunga namnen är för gamla.

Jag hade blivit glad om en sådan som JOAKIM WAHLUND hade tagit över ,eftersom han  är i rätt ålder och har ett framåt  tänk som krävs.

Varför det inte var bättre förr,grundar jag på att det sällan gjorts PR för sporten.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

8 1 5 !!!!!!

Träning,hur mycket och när.