Essduvorna enligt Lasse

De preliminära  Essduvorna
framtagna av Lasse Löfgren blev ingen sensation.De som är  intresserade har själv kunnat räkna ut det med miniräknare,eller med huvudräkning.
Men ska det vara så?
Jag hade önskat att vi hade haft någon i förbundet som hade förstått sig på att använda  en dator för ändamålet.
Eftersom delar av styrelsen var iväg för att prata med "dansken" om vårt uträknings system hoppas jag att vi i maj kan få prislistor  på våra tävlingar. Om det är så att vi framåt våren inte har någon som kan,hoppas jag att styrelsen ber Claes Ridell om hjälp,trots att det kan vara svårt att be honom om det efter att  ha skött den relationen uselt.

Till det sportsliga;
Sammanlagt bästa duva med 4 placeringar
Rolf  Olsson
Bästa norr;
Serguey  Lopez
Bästa söder
Rolf Dahlkvist

Som ni
förstått är Lasses  listor inte de officiella
De publiceras säkert inom kort

Kommentarer

Anonym sa…
Be Ridell??
Snälla Bengt, Ridell är väl själva anledningen till att listorna inte kunnat publiceras! Han tog på sig ett uppdrag som han inte slutfört. Sandlådefasoner!!!
Jag tror att Ridell, i nuläget, är den ende som har kompetens till det. Vet någon ,något om katastrofen kring prislistorna.? Jag har i alla fall inte fått veta den exakta sanningen.

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

8 1 5 !!!!!!

Träning,hur mycket och när.