Tankar kring OLR '17

Kan tyckas tidigt med dom tankarna,men eftersom det förmodligen inte blir något tävlande för mig under nästa år,möjligtvis med ungarna,men då måstebdet bli en ungdjursflygplan som är bra. Min hälsa och ork,klarar inte av en tävlings säsong och har nog inte gjort det någon gång ,sedan jag fick min stroke för 10 år sedan.
Men att helt släppa brevduvesporten finns inte i mina tankar,därför försöker jag med OLR, Tror att det blir både OSTSEERENNEN och DAPIRACE i år

Jag kommer att lämna Ostseerennen ungarna lite tidigare i år,omkring 1.a april
De som vill kan få sina duvor med då.

2 par tycker jag är klara
1
Hanen är min nya,den som blev 4 .essduva på Dapirace och med en superavstammning från Stefaan Lambrecht och Ännu mer gott
MAMMAN
ÄR DOTTER BRAVEHEART(kanske världens främste OLR avlare) här med essduvan på Algarve,dessutom  är dotter Braveheart hel syster till 205 som tog mest poäng på Ostseerennen 2015


2
Hanen är FIGO, Ett barnbarn till VB jonge Sprint,andra barnbarn är 3.an på ostseerennen och 4.e essduva,året efter blev ett syskon 5.a på ostseerennens super cup. Ett annnat barnbarn gav 2.a bästa svensk 2013 samma hona är mor till 1.an bland ungarna  i syd ost
Sprint junior,den första ungen efter Vb Jonge Sprint är farfar till Serguey Lopez National etta från  Sundsvall





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

8 1 5 !!!!!!

Träning,hur mycket och när.