30 år sedan,ändå har inget hänt

Jag vet att många irriterar sig på mina inlägg som är kritiska till hur förbundet fungerar. Men när jag läser vad jag skrev 1986,förstår jag varför jag är trött på folk som inte gör det de ska göra,
verka för brevduvesportens bästa och dess framtid
Bilden nedan är från 1986,tv,pappa Arne,sedan paret Proosens och jag,32 år gamal och mitt i min aktiva alkoholism ,längst till höger.
Bilden är ur en artikel i förbundets tidskrift 1986,där jag herättar om Roger Persoons och hans duvor. Artikeln kommer inte rätt, utan lite på tvären. P.g.a min dåliga kunskap hur min dator fungerar,men visar hur jag skrev då



ROGER PERSOONS

Roger är en av de stors i belgisk brevduvedport,dominant på -80 talet på medeldistans och hade belgiens bästa med sin Viking som hade den lägsta koefiencen någonsin, vet inte om någon haft bättre senare.
Han var god vän med Jan Groendelaers och hade de flesta avelsduvorna från honom.
Bilden är från ett besök i Skillinge,här står vi framför vårt avelsslag.

Efter besöket i Skillinge ville han åka till en annan vän, ROY LANTZ i Svalöv,alltså for vi dit och besökte honom också.

I artikeln kan man läsa ,min frustration över att inget händer i Sverige,som kan öka medlemsantalet här.
Jag hade precis kommit från en duvdag i Höör och ställt enbfråga till förbundsledningen,om vad som görs för att öka intresset och medlemsantalet ,och fått till svar att "vårt medlemsantal inte sjunker".Nöjda med att det inte sjunker,då fanns det bara ett förbund som hade färre medlemmar i världen. DET GÄLLER ATT VARA POSITIV, jag  är inte positiv till att vi i dag har bara 250 medlemmar ca, DETTA ÄR EN FÖLJD AV ATT VI INTE TAGIT TAG I PROBLEMET OCH INTE HAFT NÅGON PLAN,FÖR ATT SKAPA ETT HÖGRE MEDLEMSANTAL Nuvarande styrelse gör ingenting och inte heller tidigare styrelser.

HOPPAS ATT MEDLEMMARNA TAR SITT ANSVAR UNDER FÖRBUNDS DAGEN OCH TILLSÄTTER EN YNGRE STYRELSE.

Att låta den gamla styrelsen med en misslyckad ordförande sitta kvar är det sämsta som kan hända Svensk brevduvesport

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

Träning,hur mycket och när.

8 1 5 !!!!!!