Nytt par

 Nu när vårens första ungar snart är färdiga. Finns det inte längre någon anledning  att hålla kvar  paren som dom varit.ungarna som ska  till Ostseerennen skickas om ca en månad och paren i nuvarande form behövs inte längre,därför gör jag några omparningar snart. 

Mitt första par  blir; AUREUSSON  med BLAUWE LAMBRECHT 414 en parning jag gör för att skapa egna avelsduvor av en sådan klass som jag inte själv har råd med att köpa

Här är Stamtavlan på de blivande  ungarna..


 Aureusson

AUREUSSON,s ⁷ mamma, helsyster  OLYMPIC ROSITA 


Honan i det nya paret,Blauwe Lambrecht 414

 Drottningen i slaget,kanske skulle hon ha namnet SILVIA, vi får se vad framtiden har att säga   Men jag tror att de framtida barnen blir riktiga PRINSAR o PRINSESSOR 

 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

8 1 5 !!!!!!

Träning,hur mycket och när.