Ännu bättre parning? Eller ....

 Skrev att jag hade tänkt mig en parning för framtiden,för några dar sedan, AUREUSSON med sin fantastiska stam,finns inget bättre att uppbringa , med den fantastiska 414 från Lambrecht, men när jag granskade det tänkta parets fysik ,blev jag osäker,på om det blir så bra,för OLR och inte heller på  svenska flygprogrammet.  För mycket explosivitet.

Efter långt övervägande kom jag fram till att ROSSE, som har väl så god stam sim AUREUSSON faktiskt har  den kroppen jag söker till min Blauwe Lambrecht 414. Han är lite mer långsträckt kropp med lite längre ytter vinge som passar bättre till  lång medel, detta är bara mina teorier. Bad so. Blir verklighet får vi se , men verklighet är att Rosse och 414 har nylagda ägg,  Kanske hon blir parad på AUREUSSON   till hösten



I går tog jag en bild på 414 ,s Öga



ROSSE  och 414
 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

Träning,hur mycket och när.

8 1 5 !!!!!!