En ny generation

 Att vara en duvgubbe,sedan jag var liten OCH tävlingsmänniska , gör att livet just nu är något begränsat ,när jag inte längre kan tävla . Men mitt intresse för aveln ,håller mig uppe.

Just nu  är jag engagerad  i 2 ungar efter ROSSE och Blauwe Lambrecht 414. En helt fantastisk parning av de bästa linjerna av vandenBulck blod.  Avkomman här, kan bli basen i min framtida avel.OM de blir så kroppsligt perfekta ,som jag vill. Generna finns ,bra i  överflöd.......





Samtidigt  har jag sett att 2 vi nterungar,dec-jan., hade gått i par och tagit en box i avelsslaget, ung hanen är "Misstaget " efter Patrick och Lambrecht 414. Unghonan är efter  ROSSE OCH LAMBRECHT 365 , alltså kan jag snart ha 2 generationers Ungar med väldigt lika gener utan skadlig inavel 

Blir de ungarna fysiskt bra,dvs, i fjäder muskulatur m.m. Blir de också ett alternativ i aveln ,då generna finns .



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

Träning,hur mycket och när.

8 1 5 !!!!!!