Ytterligare en ny parning

 Som jag skrev när jag presenterade min förra ny parning  AUREUSSON X KITTELINA  gör jag detta för att skapa nya avelsduvor.  BL.A av den anledningen att jag nog säljer alla mina avelspar efter avels säsongen. För att göra  livet enklare,  med duvor som kan vara frilygande. Därav  mina nyparningar för att få så bra friflygande avelspar som möjligt .

Den nya  parningen blir Blue Harry  X Annas favorit  en kombination av de bästa medeldistans linjerna Som finns  i Europa,HARRY   KANIBAAL DiCAPRIO, RINGLOSE OLYMPIADE 003 

BLUE HARRY  lånade jag ut för några år sedan till Patrik Hedström, som fick en son som blev 2.a ESSDUVA I SBF  redan som ettårig  Med 4 placeringar. På I genom snitt 50 mil naturligtvis  var det Sveriges bästa ettåring.


Annas favorit har en stam som på pappret med  duvor som Olymiade 003,DiCaprio och Kanibaal  ,kan få alla "duvgubbars" hjärtan att rusa,men förutom stamtavlan  finns det mer substans i praktiken,Annas Favorits  mamma NATALIA 493 är förutom det också  farmor till OLYMPIONIK, SLOVAKIENS OLYMPIAD DUVA.









Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

Träning,hur mycket och när.

8 1 5 !!!!!!