Avels duvorna är till salu

 Jag börjar nu sälja  ut mina avels duvor

Börjar  med att förklara varför vissa inte kommer till salu

Jag hade 11 par från början. Då borde det vara 11 hanar och 11 honor ,men tidigt i våras råkade  "11.an på Dapi" komma ut  och försvinna. Han blev "ersatt" med Rosse som egentligen skulle gå till Polen men som aldrig blev hämtad.

Sedan har Sprint 62 blivit såld till  Tyskland liksom "44" som bildat par med Figo 

För att vara ärlig om duvorna som ska vara till salu , säljer jag min egen favorit "FIGO " billigt till den som vill ha honom. Han är ,såg jag förvånad,10 år i år.  Dock har han inte missat befruktningen någon gång under säsongen.

111. En syster till Patrik Hedström s bästa avelshane 363   har haft stora problem med o  befruktade ägg och är därför inte till salu

TESSA en annan favorit säljer jag också billigt då hon till nästa avelssäsong är 6 år gammal och då börjar nå en ålder som kan vara en risk vad gäller befruktning

Dock har alla Tessa s ägg varit befruktade i år

Alltså säljer jag 2 st innan resten av avelsduvorna säljs . Det gäller alltså           FIGO OCH TESSA

FIGO kostar bara 1000 kr

Tessa  kostar 1500  båda är sålda


FIGO blev 4.e essduva i SBF  OCH BLEV 8.A NAT. BREMEN som ettåring


Tessa är ett Original från  Gehrken, Han som vann VIKINGRACE








Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

8 1 5 !!!!!!

Träning,hur mycket och när.