ROMARIA

 När jag I våras märkte att min dotter braevheart 938,la obefruktade ägg, kontaktade jag OLAF GEHRKEN,för att skaffa en  ersättare till henne.det blir inte lätt sa OLAF,jag har en helsyster OLIVIA,som jag betraktar som en av HELIOS bästa avelshonor. Men jag gör ett försök sa han.

Resultatet fick jag den 29 oktober,en Hona jag döpt till ROMARIA .f.ö   la dotter braevheart  4 kullar befruktade ägg under sommaren. Alltså kommer jag vara försiktig  med min dotter braevheart  och para henne lite senare än vad jag brukar göra för att kanske få någon kull befruktade ägg 2023.

ROMARIA  är på fadersidan av det bästa tänkbara  OLR blodet I dag(ROMARIO)

PÅ MODERSIDAN samma blod som finns i dotter braevheart 938. Faktiskt på pappret ännu bättre.

ROMARIA, s mamma är halvsyster till Dapirace Essduvan  som blev korad till bästa olr duva I Europa 2018.

ROMARIA  är dessutom  halvsyster till dotter braevheart 938 genom modern Blue Lill 1.a essduva Algarve gold.race 2014




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

8 1 5 !!!!!!

Träning,hur mycket och när.