Par 8 2023

 Norrmannen  x  ROMARIA

YTTERLIGARE ETT  OLR par

Det här är 2 väldigt unga duvor, som inte säkert kommer att få ägg och ungar  i tid för att kunna vara med på OLR.  Men jag chansar! Funkar det så kan det bli vinnare

Norrmannen  blev en Norrman när min vän  Wolfram  fick slut på egna ringar och fick tag  på en norsk ring. Men generna finns där pappan  till norrmannen (515) är ett syskon till min Stefaanie651. Vars barn och mor ,Fungerat på olr, 

Norrmannens mamma är Sprint 150 som hos wolfram  heter Schwedin. Alltså är norrmannen halvbror till  team ASk s Ostseerennen 



 ROMARIA  är av  Europas bästa  OLR blod.  Romario och Braevheart 

Romaria är ett Original  Gehrken  dom jag beställt  av Olaf   sedan min dotter braevheart  börjat  få svårt med äggläggningen.  Nu fick jag kanske  en ännu bättre ersättare  till henne. Romario blodet på fadersidan och braevheart s bäst på modersidan. Ty mamman  Lilli 375 är  en  halv syster till  1.a essduvan på Dapi som senare blev utnämnd till Europas bästa Olr duva. Lilli 375 är också halvsyster  till min  dotter Braevheart  som gav 11.an på Dapi och Patrick som gett dubbla sektionsvinnare

Detta ör det sista paret för året   8 kanonpar tycker jag. Få men absolut bra


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

Träning,hur mycket och när.

8 1 5 !!!!!!