Inte bara jag som är FAN av Lambrecht duvor

 När mina 2 senaste importer kom hem   slog det mig (återigen)att riktigt bra duvor,har mer än en stamtavla som är super,generna måste naturligtvis  vara de bästa  men en avelsduva som inte är 100%ig,fysiskt,har inte en plats i mitt avelsslag.ROSITA754 är kroppsligt  en av de bästa honor jag haft i min hand och med hennes stamtavla ,blir jag exhalalterad

 Hennes  helbror AUREUSSON ÄR också av yppersta Klass men Rosita har det "lilla extra"



Rubriken talar om mun kärlek till Stefaan Lambrechts  duvor  och den blev inte mindre  när  BLÅA VENUS   kom  och fi k göra sällskap  med min absoluta topp från Lambrechts  originalet 414.



Inte bara jag som är Fan av Lambrechts duvor. VandenBulck hade varit okänd för den stora allmänheten  om han inte fått en son till Blauwe Geert från Lambrechts  som blev  far till Olympic Rosita  som i sin tur blev mor till KITTEL ,Nicole deweerd blev national vinnare från Chateroux med en Lambrecht avkomma,så skulle jag kunna fortsätta i det oändliga. KAREL MEIJER HAR SINA OLYMPIA DUVOR till stor del av Lambrecht blod
Det som PIPA menar är de bästa är stampade Blauwe Geert x LocksDuivin . Paret som gav   pappan till vanden Bulcks  olympic Rosita . Pappan till min Lambrecht 414 är helbror  till pappan  till Olympic Rosita 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

8 1 5 !!!!!!

Träning,hur mycket och när.