Så härligt och ändå tråkigt

 HÄRLIGT MED EN  SÅDAN UNGE,EFTER  MIN SIPERHONA LAMBRECHT 414, MEN  HON BÖRJADE REDAN FÖRRA ÅRET, ATT LÄGGA ENDAST ETT ÄGG I VARJE KULL.

I ÅR HAR HON HAFT 3 KULLAR MED BARA ETT ÄGG. Hoppet finns dock kvar att hon,som i fjor lägger  någon kull med 2 ägg och hittills har alla ägg förra året och i år varit  befruktade.  Ungen som jag nyss fotograferat är med Toppstarens Sprint  precis som 453 son jag skickade till VIKINGRACE 


NÄR JAG TRÄFFADE DR. ARNO MEIER I HAMBURG 1970(JAG VAR 16 ÅR) FICK JAG LÄRA MIG  MYCKET-(HAN VAR  DOKTOR I BREVDUCE LÄRA OCH VARIT ANSTÄLD  PÅ UNIVERSITETET  I USA FÖRUTOM I HAMBURG.

HAN FÖRKLARADE FÖR MIG EN GÅNG , ATT  DET FINNS INGET  BIOLOGISKT SOM SÄGER  ATT EN HONA  SKA LÄGGA 2 ÄGG I VARJE KULL. HON KAN LIKA GÄRNA  LÄGGA 3  ELLER ETT 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

8 1 5 !!!!!!

Träning,hur mycket och när.