Mother Patrick den bästa .?

 Ja kanske,många om det , men bra är hon!!


!

Patrick fick sitt namn av misstag  då jag lånade ut honom till"nybörjaren" Patrik Hedström.  Egentligen skulle Patrick  haft ett c mindre i sitt namn men nu får Patrick  dras  med sitt namn,hos sin nye ägare Marcin i Polen.

PATRICK  hade 3 bröder som var lyckosamma på OLR. En blev 11.a på Dapirace En låg i täten i Algarve  och en blev 63.a på ostseerennen  Hos Hedström  är  minst 2 söner bland de bästa i slaget  114 och 115 den ene har 2 sektionsettor den andre har lyckats bra på årets SM. TÄVLINGAR   här måste jag nämna Hedström s 815 som är efter Patrick s mammas bror. 815 vann Eskilstuna SM i Gruppen  förra året och blev 3.a på Flen i år.och igår på Borlänge  blev han preliminärt 18.e.

FÖRRA ÅRET VAR JAG OROLIG ATT HENNES TID SOM AVELSHONA BÖRJADE TÅ SLUT.! DÅ HON HADE FLERA BLANKA  ÅGG. 

MEN I ÅR  ÄR DET UNGAR I ALLA.

Pappan  till årets ungar  är AUREUSSON  .


PATRICK S Pappa är 4.e essduvan pä Dapirace . En fantastisk hane som jag länge har Betraktat som min stamhane.  Har  man en superduva skaffar man en super partner till den



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

8 1 5 !!!!!!

Träning,hur mycket och när.