Mina Avelshanar 2024

1. PORSCHE  36


Mamman, KITTI  340. Är helsyster till 7 andra vinnare däribland  NINA, NATIONAL VINNARE.  SE BILD


2.son Porsche 36 x my Best Kittel 
55-23-466


Som synes,på bilden är 466 väldigt ung, men  trots sin ungdom har han tagit box och en hona redan. Just ett sådana beteende  som jag gillar, kan inte med tröga  hanar, är dom efter som unga, är dom efter hela livet. Har man en stamtavla  full av essduvor som 466 har ,ska  han vara framåt annars är det något fel och då har han inte en plats I slaget
Nedan föräldrarna  ;


3.55-23-460
Fader:toppstarens  Sprint 
Moder :Lambrecht  414.  Orig Lambrecht 


4. Son Röde Braevheart  orig.Gehrken
Dv. 01777-17-758
Fader:Röde Braevheart 
Moder :CHANEL(VERHESTRAETENs)
Verherstraetn  är ett av de bästa medeldistans slagen i Belgien 


5. S.55'23-442 rödbandad orig. GROSSE
FADER: RÖDE BRAEVHEART orig. Gehrken/Helios 
MODER: SPRINT 150. ORIG. ASK
på stamtavlan kallas hon Schwedin 

442 är alltså halvbror  till "son Röde Braevheart "

Avelshane nr 6
Kina24

Kina 24 var avsedd för Yu Tao  men jag fick hen. Hon/han är väldigt ung . Olaf bedömde  24 som hona men......

Hursomhelst  är 24 efter toppblod från Olaf

Mamman Lili375 är halvsyster till min Braevheart dotter938 då de har samma  mamma ( Blue lill som Blev essduva på ALGARVE GOLDEN RACE) Lilian 375 s pappa är 244 som är far till Dapirace esset  och min Schimmel 370 . 244 är son till Braevheart   min 938 är dotter Braevheart och mor Patrick 

Pappa till Kina24 är  ett Original Geyskens  ,en bror till 3.e essduvan KBDB ungar , medeldistans.  Dessutom halvbror national ettan på Guerett 2022 599 km 12.194. Duvor

Kina 24 är halv bror till Gehrkens essduva  på FAUNA 
Tyvärr har jag ingen bild på Kina24
Lill 375 är mor till Kina 24 och till ROMARIA  samt till essduvan på FAUNA 
Avelshane nr 7.  S 55-23-447

447 tävlade på Vikingrace  med framgång  ,tävlade 5 ggr med 5 plac. Däribland  8.a. och 12.a
Köpte tillbaka honom på auktionen eftersom alla syskon har visat  sig vara bra i aveln
T.ex. är mamman till QADAN s super hane (med 4 ettor på 4 tävlingar)  en helsyster till 447.
Fader är min Braevheart son som också ör dar till Patrik H s superavelshane
Moder till 447 är SPRINT 150, SOM⁰. ÄR MOR TILLMIN OSTSEERENNEN VINNARE.

Avelshane  nr på 8
55-21-060
Son Braevheart  x dotter Braevheart 
060 är halvbror till 447 på fadersidan 
060 är halvbror till Patrick  på modersidan
060 är far till en vinnare i Malmö i år

9.
55-22-319
319, är en hane som jag "gjort" för att ha till OLR. EN hanne av topp medeldistans blod utan inavel
 I Stamtavlan ser vi Hooymans-Prange-Rik Hermans -,Hetemans och VanDyck blod
Fram för allt är jag spänd på pappans blod , då Blue Harry redan visat sitt kunnande i avel genom sin son som so. Ettåring blev 2.a essduva på Söder i SBF ,naturligtvis bästa ettåring i Sverige. 


Avelshane nr 10
55-20-070 röd bandad
Sprint Lambrecht
70 skänkte jag till Tord Henriksson ,för att tävlas hos honom, dock har sjukdom och olyckor gjort att tävlingar lnte blivit av . Dock ville Tord i år tävla på SM  och satte in 070 på de 4 medeldistans släppen, det utan att ha tränat någonting alls
 Alltså får 070 börja säsongen, helt utan att ha suttit i en bur. Att det är en omöjlighet brydde inte 070 sig om  utan  blev 18
e i SM och  sitter nu i mitt avels slag
Han är efter Toppstarens Sprint med Lambrecht 365

 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

Träning,hur mycket och när.

8 1 5 !!!!!!